Scanpack har solgt hver eneste kvadratmeter til den kommende emballagemesse, der finder sted i Gøteborg i dagene den 23.-26. oktober. Og der har været rift om pladserne. Faktisk så meget at flere er blevet skrevet på venteliste, hvis nu andre af de nuværende udstillere melder fra.
Dette års messe byder på 17.000 kvadratmeter messe med 450 udstillere, der langt fra bare er fra Sverige. Danske udstillere er på plads, hvilket måske heller ikke er så mærkeligt, men faktisk kan man finde udstillere fra mange lande verden over.
Det er ikke så overraskende, at blandt andet industri 4.0, materialer, tryk, design, branding og logistik er blandt hovedpunkterne på messen, men der er også nyt.
Blandt andet Scanpack Academy, hvor deltagerne bliver budt på seminarer og får et kig ind i det nyeste indenfor emballagebranchen. På messens Superbrand-scene vil repræsentanter fra blandt andre P&G, Johnson&Johnson, Carlsberg og andre velkendte varemærker fortælle om, hvordan de arbejder med emballage.
Dermed er det meste, som det plejer. Den klassiske messe tilsat spændende nye tiltag. Men sådan er det nu alligevel ikke helt, mener Anna-Lena Friberg, der er forretningsansvarlig for messen:
-Digitaliseringen vil betyde store forandringer, også indenfor emballagebranchen, og det vil påvirke mange aktører. Det, tror jeg, vil blive tydeligt på Scanpack.