Naturligvis er det en stor nyhed, at en af Danmarks mest succesfulde virksomheder skal have ny topchef, men Lego valgte at ryste posen et par ekstra gange, udover valget af Bali Padda som ny adm. direktør.
Jørgen Vig Knudstorp er med sine imponerende resultater og næsten legendariske dansetrin en ikonisk direktør, men han er med den nye udnævnelse ved at blive en sand Mr. Lego, når han rykker op på posten som bestyrelsesformand. Her kommer han meget tæt på den tredie nyhed, som virksomheden lod springe. 37-årige Thomas Kirk Kristiansen, fjerde led i Lego-familien, kom frem som leder af en helt ny branding-enhed, Lego Brand Group, og som han skal styre sammen med netop Jørgen Vig Knudstorp. De skal sammen stå for den langsigtede planlægning.
-Vi samler alle ejer-relaterede Lego-relaterede aktiviteter i Lego Brand Group. Lego Brand Group bliver et partnerskab mellem Jørgen og mig. Vi vil sammen sætte kursen for udviklingen af Lego-varemærket og tilse Lego-ideen på længere sigt. I sin nye rolle vil Jørgen stadig være meget aktiv. Men han vil fokusere på den langsigtede strategiske udvikling og familien er begejstret over, at Jørgen vil være her mange år endnu, sagde Thomas Kirk Kristiansen, der endnu ikke helt havde forliget sig med kunsten at stå foran en masse pressefolk.