Danske virksomheder, også indenfor plastbranchen, har generelt alt for lidt fat i det store tyske marked. Det vil brancheforeningen Plastindustrien nu forsøge at ændre på, idet man har indgået en brancheaftale med Denmark Business Consulting og kan tilbyde hjælp med at komme ind på det tyske marked. Første element i aftalen er et gratis medlemsarrangement, der foregår den 28. september fra kl. 13-17 på Gl. Vindinge ved Nyborg.
-At slå igennem i Tyskland som dansk plastvirksomhed kræver, at man gør sit hjemmearbejde og sætter sig grundigt ind i både sit tyske marked og i de tyske forretningsgange og kutymer. Med vores arrangement vil vi gerne give vores medlemmer nogle konkrete værktøjer til, hvordan de bedst griber den opgave an, forklarer kommunikationschef i Plastindustrien, Asbjørn Lindsø.
Hvis man allerede har en smule fat i Tyskland, så er der en stor sandsynlighed for, at det primært er i ét område, man har fået fat. Selv om den sydlige nabo er vores største eksportland, er det nemlig i høj grad det nordlige Tyskland, som de fleste handler med. Den sydlige og meget rige del af landet, har de fleste danske virksomheder langt dårligere fat i.